€ 0,00 0 items

Meestgestelde Vragen - FAQ

Prijzen Baby Max
Al onze prijzen zijn inclusief btw.

Hoe kan ik iets bestellen bij Baby Max webwinkel?
U kunt op de volgende manieren een bestelling plaatsen bij Baby Max:
- Via onze Webshop

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Wanneer u een bestelling plaatst via onze webshop en wanneer u tijdens het bestellen direct betaalt via Ideal of creditcard , dan heeft u de bestelling binnen 48 uur in huis (op werkdagen). Wanneer u ervoor kiest het te betalen bedrag van de bestelling over te maken, dan wordt de bestelling verzonden zodra het volledige bedrag op onze rekening staat. Een vooruitbetaling wordt binnen maximaal 2 werkdagen verwerkt.

Wanneer een levering vertraging oploopt, neemt Baby Max webwinkel contact met u op.

Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?
Wanneer u een bestelling plaatst via onze webshop wordt er een e-mail verzonden naar het e-mailadres welke u heeft opgegeven in de bestelprocedure. Deze e-mail bevestigd dat u een bestelling heeft geplaatst en dat Baby Max deze heeft ontvangen.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Ja, u kunt ook bij Baby Max webwinkel bestellen wanneer u in het buitenland woont. Baby Max bezorgt door geheel Europa. Voor het buitenland gelden echter andere bezorgkosten.

Kan ik mijn bestelde meubels ook laten monteren.
Ja, u kunt de bestelde meubels ook laten monteren. Onze monteurs doen dit dan meteen bij de aflevering van de meubels. Het laten monteren van de meubels kost 29,- + 15% van de goederenwaarde. Het kan in dit geval langer duren voor wij de bestelling kunnen inplannen bij onze montagedienst.

Worden er leveringskosten in rekening gebracht?
Bestelt u via de webshop, en is het afleveradres in Nederland ? Dan betaalt u slechts € 5,95 verzendkosten. Bij bestellingen boven de 50 euro worden er geen verzendkosten berekend.
Bankrelaties:
Rabobank rekeningnummer : IBAN: NL20 RABO 0118 7053 85

Vanzelfsprekend kunt u ook contant in onze winkel afrekenen.

Een gedeelte van mijn bestelling wordt nageleverd. Moet ik nu toch de gehele besteling voldoen?
Nee, u hoeft alleen de artikelen te betalen die geleverd worden. Artikelen die worden nageleverd mogen wel alvast betaald worden, of bij nalevering betaald worden.

Ik heb net de betaling overgemaakt. Wanneer wordt mijn bestelling uitgeleverd?
Afhankelijk van de manier van overmaken en van de bank, duurt het tot maximaal 2 werkdagen voordat de vooruitbetaling is ontvangen. Wanneer deze is ontvangen wordt u bestelling de volgende werkdag verzonden.

Ik heb net mijn betaling overgemaakt. Hoe weet ik of deze goed is ontvangen?
Let bij het overmaken goed op of dat u het bedrag overmaakt naar het juiste rekeningnummer. Vermeld bij de betaling altijd uw klantnummer. Bij een bestelling via onze webshop is een vermelding van het ordernummer voldoende. Baby Max heeft dan voldoende informatie om de betaling aan de juiste bestelling te koppelen.

Welke betaalingsmogelijkheden heeft Baby Max?

- Ideal:

iDeal is de betaalmethode die het in Nederland mogelijk maakt om direct online te betalen via de online betaalsystemen van de grootste Nederlandse banken. iDEAL betalen heeft de afgelopen jaren flink terrein gewonnen op het gebied van online afrekenen. In 2010 had 54% van de mensen die online producten en diensten kopen een voorkeur om te betalen met iDEAL. Consumenten noemen als voornaamste redenen om te kiezen voor iDEAL betaling, dat het gemakkelijk, snel en veilig is.

- Bancontact / Mister Cash

De Belgische e-commerce markt groeit flink. Bancontact / Mister Cash is de betaalmethode die het mogelijk maakt om in België direct online te betalen via de online betaalsystemen van de grootste Belgische banken. Consumenten kunnen met Bancontact / Mister Cash vanuit onze webshop direct online betalen via hun eigen vertrouwde en beveiligde bankomgeving.

AfterPay – Digitale Factuur

AfterPay voert voor Babymax.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij Babymax.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 500. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met digitale factuur voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met digitale factuur niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.

- PayPal

PayPal is een online betaalservice die in Nederland snel aan populariteit wint en internationaal door miljoenen mensen gebruikt wordt voor online betalingen tussen personen onderling en bedrijven. Sinds kort zijn ook PayPal betalingen via de mobiele telefoon mogelijk. Om te betalen is alleen een e-mailadres nodig.

-Mastercard

Met wereldwijd maar liefst 959 miljoen kaarthouders is MasterCard Worldwide de op één na grootste creditcardaanbieder ter wereld. Alleen VISA steekt hier nog boven uit. In Nederland is MasterCard met 4,2 miljoen MasterCard-bezitters de grootste cerditcardaanbieder.

-Visacard

Met zo'n 1,7 miljard kaarthouders en een veelvoud hiervan aan transacties is VISA veruit de grootste creditcarduitgever ter wereld. Samen met MasterCard is VISA goed voor het astronomische aantal van 62 miljard transacties per jaar. Ook op het Internet is VISA wereldwijd de meest gebruikte creditcard. Met meer dan 2 miljoen creditcardhouders is VISA in Nederland tevens zeer goed vertegenwoordigd.

-American Express

American Express is opgericht in 1850 en tegenwoordig in 130 landen beschikbaar. Daarmee is American Express één van de grootste creditcardmaatschappijen ter wereld. Alleen al in de Verenigde Staten wordt 24% van alle creditcardtransacties met American express gedaan.

-Giropay

Giropay is een online betaalmethode die zich richt op de Duitse markt. Het systeem van giropay is te vergelijken met iDEAL. Ook bij betalen met giropay hoeft de consument zich niet vooraf te registeren, wordt er betaald via de vertrouwde bankomgeving en zijn de persoonsgegevens op dezelfde manier goed beveiligd. De enige vereiste om via giropay te kunnen betalen is de beschikking over een bankrekening die geschikt is voor internetbankieren. Daarbij dient de bank van de consument aangesloten te zijn bij giropay.

-Your Gift Card

Yourgift is een prepaidkaart voor internetaankopen. Zoals je een prepaidkaart hebt voor je telefoon, heb je een Yourgift voor op het internet. De Yourgift wordt verstrekt in de vorm van een kasticket voorzien van een code. Deze betaalmethode biedt consumenten de mogelijkheid om veilig, snel en zonder rekening of creditcard online te betalen. Yourgifts zijn verkrijgbaar voor de bedragen van EUR 10 tot EUR 150 . Yourgift is in Nederland te koop en te besteden bij 1000-en acceptatiepunten &online bij vele webwinkels.

-Rembours:

Bij een rembours betaling hoeft u niet vooraf te betalen. Het artikel wordt bij u thuis bezorgd en u kunt aan de deur betalen. Dat kan per credicard, pin of contant. De extra kosten hiervan zijn 15,-.

- Afhalen in winkel:

Bij de betaaloptie afhalen in winkel kunt u het product afhalen in de winkel. U hoeft het bedrag dan niet online te betalen, maar dat kan in onze winkel in Apeldoorn. U kunt dan per pin, contant of per creditcard voldoen.

- VVV Irischeque

U kunt bij ons in de winkel ook betalen met de VVV-iris cheque. Helaas is dit niet mogelijk voor on-line aankopen.

Wat is Ideal?

iDEAL is een veilige en snelle online betaalmogelijkheid waarmee u meteen tijdens het bestellen uw betaling kunt overmaken aan Baby Max. U maakt de betaling dan over in uw eigen, vertrouwde internet betaalomgeving. De manier van overmaken gaat op dezelfde manier zoals u gewent bent en met dezelfde beveiligingseisen van u eigen bank. Het enig verschil is dat de gegevens reeds voor u zijn ingevuld.

Hoe snel wordt mijn betaling via Ideal verwerkt?
Wanneer Baby Max uw bestelling ontvangt wordt uw betaling via Ideal direct verwerkt.

Kan Baby Max garanderen dat Ideal veilig is?
Ideal werkt via de intenetbetaalomgeving van uw eigen bank en hanteert dus dezelfde beveiligingseisen als uw bank. Betalen via Ideal is dus net zo veilig als betalen via internetbankieren.

Mijn computer liep vast tijdens het betalen via Ideal. Wat nu?
Als u geen bevestigingsscherm bij de Ideal betaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen internetbetaalomgeving kun u nakijken of u betaling via Ideal is verwerkt. Mocht u toch twijfelen, neem dan contact op met Baby Max.

Hoe snel wordt mijn betaling via creditcard verwerkt?
Wanneer Baby Max uw bestelling ontvangt wordt uw betaling via creditcard meteen al verwerkt.

Mijn computer liep vast tijdens het betalen via creditcard. Wat nu?
Als u geen bevestigingsscherm van de creditcardbetaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk mislukt. Via uw eigen creditcard aanbieder (bijvoorbeeld uw bank) kun u navragen of uw betaling bij Baby Max is verwerkt. U kunt uiteraard ook contact opnemen met Baby Max. Wij kunnen de status van u betaling dan direct nakijken.

Ruilen en retourneren

Indien je een artikel na beoordeling wilt ruilen of de verkoop wilt ontbinden, kan dit altijd binnen 14 dagen na aflevering van je bestelling. De termijn van 14 dagen gaat in op de dag na de dag van aflevering. Je hebt na herroeping nog 14 dagen de tijd heeft om de producten terug te sturen. Je kunt het artikel naar ons terugsturen of langskomen bij onze winkel in Apeldoorn. Indien je het artikel naar ons terugstuurt, zijn de verzendkosten voor de retourzending voor je eigen rekening. Als je langs de winkel komt, worden er uiteraard geen extra kosten berekend.

Het volledige aankoopbedrag, inclusief verzendkosten voor de heenzending, worden zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen terugbetaald. Deze termijn start op het moment dat de consument het artikel terugstuurt, of aangeeft terug te gaan sturen. Deze termijn start niet nadat wij de artikelen ontvangen hebben. De kosten voor het retoursturen zijn voor rekening van de consument.

Stuur de artikelen altijd compleet (incl. alle accessoires behorende bij het artikel) en, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele, onbeschadigde verpakking, met de kopiefactuur naar:

Retouradres:
Baby Max B.V.

Kanaal-Zuid 72a
7332 BC Apeldoorn

Bij iedere bestelling ontvangt u een retourformulier. Graag ontvangen we dit formulier retour bij een herroeping van de order.

U kunt ook het modelformulier gebruiken om aan te geven dat u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, maar u bent hiertoe niet verplicht.

Indien de consument één of meerdere producten beschadigd of niet in nieuwstaat heeft geretourneerd, houden wij ons het recht voor om een schadevergoeding in rekening te brengen.

Retourneren beschadigde artikelen
Als het bestelde artikel is beschadigd, kun je het beste eerst contact opnemen met onze klantenservice. Wij nemen in deze gevallen de verzendkosten voor eigen rekening.

Stuur de artikelen altijd compleet (incl. alle accessoires behorende bij het artikel) en, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele, onbeschadigde verpakking, met de kopiefactuur en de klachtomschrijving retour.

Retouradres:

Baby Max B.V.

Kanaal-Zuid 72a
7332 BC Apeldoorn

Retoursturen van artikelen
Baby Max biedt de mogelijkheid om artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van bestelling te ruilen of de verkoop te ontbinden. Helaas worden er vaak artikelen in een niet-deugdelijke verpakking teruggestuurd. Wij vragen je vriendelijk om je te houden aan de volgende voorschriften.
• Houd de doos zo origineel mogelijk, stuur de doos bijvoorbeeld verpakt retour (nieuwe doos, plastic zak of tas)

Annuleren van bestelling
Het is mogelijk een nog niet geleverde bestelling te annuleren. Dit kunt u op twee manieren doen: telefonisch: 055-3127995 of per e-mail: webshop@babymax.nl
Heeft u de order reeds voldaan ? Dan wordt na annulering het aankoopbedrag binnen 7 dagen teruggestort. Is de order reeds geleverd, dan geldt bovenstaande retourenprocedure (zie ruilen en retourneren).